How I prepared my baby's food during flood

in , by dorsett pink, January 05, 2015
Masa flood hari tu kat kampung, tak ade electricity. So food processor kesayangan tak dapat digunakan. Even nak masak nasik pun kena guna cara manual a.k.a dapur gas. Kalau aku masak nasi guna dapur gas, memang jawabnye makan nasi bakar la.. Memang tak lepas masak nasi. Nasib baik mak mertua aku tak pernah tengok aku masak nasi guna arang dapur.. hehe..

Ok, so terpaksalah aku masak makanan anak dara kesayangan ni guna dapur gas jugak, cara manual. First time ok. By hook or by crook, aku terpaksa jugak, kalau tak kesian anak aku meraung kelaparan.


Juadah kali ni - pumpkin atau orang kampung aku panggil labu.


Mula-mula potong buah labu ni dan buangkan rambut die yang kusut masai tu.



Lepas tu, basuh and rebuskan kat atas dapur gas.




Then, lenyek-lenyekan pumpkin tu dengan sudu sampai jadi halus.Means that, sehingga boleh dimakan oleh anak lah..

 

Tang-tang... dah siiiiaaaaaappppp... Remember, periksa dulu suhu makanan sebelum bagi makan..


 
*** senyuumm from ear to ear  =))
SHARE 3 comments

Add your comment

  1. labu..feveret anak sy.. sebab manis kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah manis.. memang budak budak suka la..

      Delete
    2. hihih jgnkan budak2, saya yang tua ni pun suka makan labu :)

      Delete

© Dorsett Pink · EDITED BY MOMMY'S DIARY OF LIFE